Viktig seger för damlaget

HBKs damlag spelade mot förra årets sensationslag, Vellinge IF på söndagen. I strålande väder och även i övrigt bra förhållanden så gjorde damlaget en stabil match och lyckades vinnamed 0-3.

Det stod 0-0 i paus trots stor dominans av HBK. Vellinge var dock inte ofarliga och hade flera omställningar där Felicia Grufman sattes på ordentligt prov vid några tillfällen.


I andra halvlek lossnade målskyttet och Ebba Sandgren gjorde 0-1 efter ett väl avvägt avslut efter passning från Lisa Ek. 0-2 gör Nora Hultgren efter ett väldigt fint anfall där många spelare är inblandade ända nerifrån Grufman i mål.


0-3 gör Nicolina Svensson Gonzalez på ett skott upp i målvaktens högra kryss. Även detta efter kombinationer med flera spelare.


Det var ett kvitto på att vi är stabila och har hållit nollan i de två senaste tävlingsmatcherna. Tar vi bort förlusten mot Alingsås så har vi spelat fyra raka matcher utan att släppa in mål. Bra målvaktsspel tillsammans med bra försvarsspel ligger till grund för det.


Nu har vi även gjort sex mål på de två senaste tävlingsmatcherna vilket visar att vi också kan göra mål.


Priset som bästa HBK:are gick denna gång till Tilde Duphorn. Återigen i tuff konkurrens med flera andra.



Vellinge IF – HBK Dam 0 – 3

Felicia Grufman – Elise Boman (80), Molly Hed, Tilde Duphorn, Nellie Granstam - Nellie Bryndéus (70), Ebba Sandgren (75), Olivia Fransson Pousette (75), Lisa Ek – Nicolina Svensson, Nora Hultgren (70).

Avbytare Ella Lindefors, Moa Gustafsson (75), Sanna Karlsson (75), Filippa Kollryd (80), Ida Karlsson (70), Chiara Turco (70).

Mål 0-1 (49) Ebba Sandgren, 0-2 (59) Nora Hultgren,0-3 (75) Nicolina Svensson Gonzalez