HBK och PUMA förlänger samarbetet

PUMA och HBK fortsätter satsningen tillsammans och har skrivit på ett avtal som sträcker sig fram till 2024.

– Avtalet innebär för oss en ny nivå på samarbetet än historiskt, vilket känns väldigt bra. PUMA:s starka varumärke lirar bra med vårt eget, konstaterar HBK:s klubbchef Tony Karlsson.

– Vi är otroligt glada och stolta över att ha förlängt samarbetet med HBK. Detta är en långsiktig satsning och tillsammans börjar vi resan mot Allsvenskan, med många spännande år framöver. PUMA och HBK är redo, säger Rutger Hagstad, som är Head of Marketing PUMA Nordic.


– För oss är det viktigt att arbeta med föreningar som har förutsättningar att satsa på framtiden. HBK har en tydlig vision att vara en förening med både dam/herr, flick/pojk och Fotboll för alla i sin verksamhet. Dessutom har klubben ett mycket starkt varumärke, säger Lasse Björkström, Sports Marketing Manager Nordic.