Slutsålt på Örjans?

På tisdag får vi svaret på om spelarnas egna initiativ att marknadsföra matchen mot Degerfors har burit frukt. Mycket trevligt kommer att hända på Örjans vall innan matchstart, så kom i tid.
HBK har inför matchen mot Degerfors arbetat aktivt för att skapa en ny känsla på Örjans vall. Innan matchen kommer exempelvis Christof Jeppsson och Lissy Rebecka Wik att uppträda utanför Kvasterian.
– Det blir en perfekt uppladdning och samtidigt vår egen after beach, konstaterar Susanne Nilsson, HBK:s klubbchef.

På området runt Kvasterian kommer även ett flertal Foodtrucks kunna erbjuda annan mat än vad vi är vana vid på Örjans. I det arbetet har spelartruppen varit drivande.
– Jag känner att vi måste erbjuda ett bredare utbud om vi ska locka nya åskådare. Upplevelsen runt matchen är en del i den strävan, konstaterar Jesper Westerberg som är en av dem som står bakom kampanjen #SlutsåltÖrjan.

Matchbollen kommer att levereras på ett spektakulärt sätt.
– Vi lanserade en tävling på Facebook där våra supporters fick gissa hur de tror att matchbollen kommer att levereras. Vissa gissade på att Per Gessle skulle komma med den, men han är ju halmian så det är inte så troligt, skrattar Alice Midbratt som är evenemangsansvarig i HBK.

För barnen finns som vanligt mycket aktiviteter, på tisdag lite extra. Hoppborg, fotbollsdart, ansiktsmålare, photobooth, godisregn med mera.

I halvtid kommer det i samarbete med Luthins Event AB arrangeras en match i Bubble ball. Det är något som aldrig har testats tidigare i elitfotbollssammanhang, vad HBK erfar.

– Tillsammans skapar vi en härlig stämning på vår fina arena och en känsla av gemenskap, stolthet och framgång, summerar Susanne Nilsson. 


Foto: Anders Sällström